søndag 12. oktober 2008

Allerede?!!

Jeg er litt opprørt!

Hvorfor?

Fordi det enda er oktober.




...og jeg har sett en jule-relatert reklame.

For en LEGO ™ julekalender.

Jeg synes det er dårlig gjort! Å fremtvinge forventning og lengsel etter julestemning og ferie så lenge i forkant (72 dager), er å legge opp til et voldsom antiklimaks når julaften endelig inntreffer! 

Man gleder seg rett og slett for mye, og faren for at man skal bli lei av jula før den i det hele tatt har begynt er overhengende.

Derfor kjører jeg straight-edge i år, og oppfordrer alle til å gjøre det samme; vi kan ikke la de kommersielle krigsmaskinene kjøre over vår integritet, og ødelegge verdens superkuleste høytid med sine sjokoladekalendere, plastkuler og strap-on-skjegg. Man SKAL bare ikke selge skinnet før bjørnen er skutt! Man SKAL bare ikke selge jula før den feires. Da blir Jesus og Herr Klaus lei seg. 

INGEN JUL FØR ADVENT! Ingen røde lys, ingen pepperkaker, ingen gaveinnkjøp og overhodet ingen julemusikk før 1. desember. Ingen kakemenn heller, selv om det tydeligvis er en helårsdelikatesse i Rogaland. Klarer jeg/vi dette, er jeg/vi skikkelig superkule, og får sykt mange supermegakule, ikke-kommersielle julegaver! HURRAAAAAAAAAA! 


Jeg tar forresten tilbake det med julemusikk. Hvem kan vel la være å høre på julemusikk? 

4 kommentarer:

Anne Marit sa...

Helt enig! De har solgt julemarsipan på Bunnpris i ukesvis allerede.

Astrid sa...

Hva ønsker du deg til juuul?

Lage sa...

Snø og ertestuing! Du da?

Astrid sa...

Ny bag. Og piano.