fredag 19. september 2008

Ikea...???

Som noen av dere sikkert vet, har jeg nylig flyttet min bopæl til en helt annen kant av landet enn den kanten hvor jeg hadde min bopæl plassert før jeg flyttet min bopæl til dens nåværende plassering... i denne kanten av landet. Og som mange av dere (hvor mange leser egentlig denne bloggen?) sikkert også vet, er flytting en relativt traumatiserende affære.

Men ingenting i prosessen er mer traumatiserende enn Ikea; Helvete skrevet med fire gule bokstaver på blå bakgrunn. Når man har innredet seg sånn nogenlunde i et nytt hus og nytt miljø, er omtrent det første som står på agendaen en familietur i helgen til dette innredningens Mekka. Man trenger jo Hyller!

Hyller satt sammen av hvite finérplater og kjærlighet m/glass-skyvedør. Hyller med plass til alle små objekter i ditt hus, som (uten Hyller) ellers ville ha gjort framkomst på ditt eminente gulv til en bragd på lik linje med å bestige K2...i bakrus. Hyller av slik kvalitet, at man egentlig hadde klart seg utelukkende med Hyllene som innredning. Fantastiske Hyller! Praktiske Hyller! Hyller man kjøper, og tar med seg hjem til sitt nye domene!

Der viser det seg fort at de fordømte hyllene er umulige å skru sammen alene, og at man trenger vater og drill (begge deler lagt igjen i den andre kanten av landet) for å i det hele tatt ÅPNE den smukke flatpakken (du skal tenke deg om to ganger før du gyver løs på papp med bare nevene). Det er først når man vasser i bøker som mangler hyllerom, at man skjønner i hvor stor grad hyller er nødvendige, og i hvor stor grad man ikke bør kjøpe dem som puslespillbiter.

Jeg liker ikke Ikea og deres pengesparende flatpakkeløsninger.

Jeg håper glassdørene i hyllene deres slår sprekker og dør.

Bjeff.

Ingen kommentarer: