lørdag 17. juli 2010

Et reelt blogginnlegg.

"Ånden" er kommet over meg, og derfor må jeg skrive. Det er i grunn fryktelig irriterende, da jeg slettes ikke har noe på hjertet.

Etter en lang tenkepause begynte jeg nå på avsnitt nummer to av dette innlegget. I løpet av den lille centimeteren du måtte flytte blikket for å få nevnte avsnitt i fokus, har jeg - forfatteren - innsett hvorfor så mange bloggere skriver om trivielle affærer. Om livene sine og sånt (fysj, så trivielt det er med liv). Det er ikke fordi de egentlig har noe på hjertet, men fordi de er blitt overrumplet av "Ånden", og  skrive noe; dele noe egenprodusert med noen. Og hva er vel mer nærliggende for den gjengse internett-Ibsen å publisere enn en liten bit av seg selv?

forstår jeg deg, du som så ihuga vil ha meg til å lese om dine spaserturer, hva du har bakt i dag, hvem du har snakket i telefonen med, hvor mange glass melk du drakk i går kveld og alt det andre du har fylt hvert innpust og utpust med. Vi er åndsfrender nå, du og jeg. Du har inspirert meg til å skrive mitt første, reelle blogginnlegg. Det skal handle om hva jeg har gjort i det siste, hva jeg skal gjøre med det første og hvilken diett jeg følger for øyeblikket. Her kommer det:

Hallo. I dag har vært en kjedelig dag. Jeg stod opp, og så hadde min pappa bursdag. Det var koz. Vi spiste kake og også tapaskjøttboller fra Hellas. Jeg har vært i Hellas en gang da jeg var liten, men det kan jeg umulig huske i dag, he, he. De siste to ukene har vært VILLE, o.m.g! Jeg er på ferie i Molde som er der jeg har bodd hele livet nesten, men så bor jeg ikke der lenger akkurat nå da. Men nå er jeg her på ferie da liksom, og det har vært VILT, o.m.g! Jeg har vært på mange fester og sånt, og også vært med venner og bakt brownies (eller egentlig bare spist dem, he, he. PS: Det var egentlig sjokolademuffins).  Jeg spiste nettopp to brødskiver med makrell i tomat. Legg igjen en kommentar hvis du liker makrell i tomat. Neste uke er det jazzfestival her i Molde. Det blir nok veldig kjekt, siden jeg liker jazzmusikk og også Molde og også fest (-ival, he, he). Jeg skal være med og være programleder under festivalen for et show som heter Mr. Jazzbozz som er et show for barn i alle aldre, he, he. Det er på rådhusplassen hver dag i festivalen, og blir veldig kjekt, o.m.g! Jeg gleder meg til å besøke mange konserter når det er festival. Jippi. Nå puster jeg inn. Jeg har vært på bowling også. Nå pustet jeg ut igjen all luften som jeg pustet inn for et øyeblikk siden. Jeg skulle ønske jeg hadde gått en tur i dag, for da hadde jeg kanskje blitt litt sprekere og følt meg bedre inni meg og fått bedre samvittighet. Jeg gikk en tur i går da. Også har jeg tatt en armheving.

Nå er nattens midte allerede blitt fortid, og "Ånden" har forlatt meg.

Koz og klemz til alle som fremdeles måtte bry seg om denne antibloggen :-*

1 kommentar:

Astrid sa...

o. m. g.! du nevnte ikkje at du hadde vore i Fræna! :( :(